Mobilieji įrenginiai užkariauja pasaulį
Mobilusis telefonas, apyrankė, laikrodis, akiniai. Tai – labiausiai per pastaruosius keletą metų patobulėję (ir jau beveik patys mąstyti pradėję) kasdien naudojami įrenginiai. Nors prieš porą metų išmaniuosius telefonus naudojo tik didžiausi technologijų mėgėjai, šiandien mūsų jau nenustebins ir pensininkas mieste išsitraukęs naujausio modelio išmanųjį. Nenuostabu, kad ir versle vis labiau jaučiama didelė šių technologijų įtaka.
Telefonas – pirmasis įrenginys, be kurio po metų ar dviejų bus nebeįsivaizduojamas viešojo maitinimo sektorius. Kaip manote, kuriuose, su restoranu susijusiuose, procesuose reikalingas mobilusis telefonas? Ogi visuose!
Pradėti reikėtų nuo pačių pradžių – kaip klientas rinksis restoraną, kur ieškos informacijos? Kaip grybai po lietaus Lietuvoje startuoja restoranų katalogai internete, įvairios aplikacijos, svetainės, padedančios išsirinkti tinkamą vietą. Taip pat, greitu metu veikti pradeda naujas stalelių rezervacijų internetu projektas „Tabler“. Užsienyje rezervacijos internetu – itin populiarus dalykas, o ar prigis ši paslauga Lietuvoje, pamatysime jau nuo rudens.
Atėjus į restoraną anksčiau prisėsdavome prie stalelio, rinkdavomės maistą iš popierinio meniu, o po to į rankas imdavome laikraštį arba bendraudavome su kolega ar draugu. Dabar kolegas ar draugus vis dažniau matome įsikibusius į telefonus. Tačiau kas vyksta juose? Skeptiškai pagalvojame, kad tikriausiai „sėdi Facebook‘e“, tačiau ne visada esame teisūs. Lietuvoje jau testuojamos sistemos, kurios leidžia būti restorane ir virtualiai. Atėjus į restoraną, bevieliu tinklu išmanusis telefonas automatiškai prijungiamas prie sistemos, kurioje gali atlikti įvairias operacijas – peržiūrėti meniu, iškviesti padavėją ar parašyti jam žinutę, patikrinti išankstinę sąskaitą, pasinaudoti specialia nuolaida, užrezervuoti stalelį kitam vizitui ir taip toliau. Taigi, nuo šiol pamatę žmogų, kuris restorane sėdi akis įsmeigęs į telefono ekraną, žinosite, kad gal būt jis tuo metu kaip tik renkasi tai, ką valgys pietums.
Atsiskaitymai mobiliuoju telefonu nėra didžiulė naujovė, panašias paslaugas jau keletą metų siūlo ne viena įmonė Lietuvoje, tačiau nepaminėti tokio sprendimo dėl stabiliai augančio mobiliųjų mokėjimų populiarumo būtų tikra nuodėmė. Specialistai prognozuoja, kad „aukso amžius“ mobiliesiems mokėjimas Lietuvoje prasidės per artimiausius du metus, tad pasiruoškite ir pasirūpinkite, kad jūsų restorane klientai galėtų sutaupyti laiko ir pinigų!
Kasos aparatas išmaniajame telefone?
Užsienio šalių praktikoje pastebima tendencija, kai smulkusis verslas apskaitai naudoja mobilųjį telefoną su specialia kasos aparatą imituojančia programėle. Šios technologijos naudojimas itin paplitęs JAV, Kanadoje, Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje bei Prancūzijoje. Tuo tarpu Lietuvoje panašios programėlės dar tik pradeda žengti pirmuosius žingsnius. Pirmasis, mūsų lūkesčius pranokęs, sprendimas – UAB „Programuotojų Komanda“ (www.pkomanda.com) sukurta „mPOS“ programėlė.
Ši inovatyvi sistema veikia itin paprastai – į jūsų išmanųjį telefoną instaliuojama speciali programėlė, kuri imituoja POS įrenginio veikimą ir atlieka visus įprastam kasos aparatui įkandamas operacijas (ir dar daugiau!). Telefonas su šia sistema geba belaidžiu ryšiu pilnai valdyti nešiojamą fiskalinį spausdintuvą, todėl šis sprendimas atitinka atnaujintus VMI reikalavimus.
Mobiliajame telefone veikianti programa atlieka tas pačias funkcijas kaip ir įprastas kasos aparatas, tačiau palengvina darbą restorano administracijai – pavyzdžiui, restoranuose ši programėle rodys ne tik užsakymus, bet ir pardavimų statistiką, apskaitą. Kadangi programėlę sukūrė ir platina Lietuvoje veikianti įmonė, paliekama galimybė kreiptis į kūrėją su specialiais pageidavimais. Programuotojai savo svetainėje tikina, kad gali įgyvendinti bet kokį pageidavimą. Prognozuojama, jog dėl didelio savo funkcionalumo „mPOS“ per artimiausius porą metų visiškai pakeis įprastus kasos aparatus.